Ayrı-seçkilik, müəyyən əlamətə malik olduğuna görə ayrı-ayrı şəxslərə və ya bir qrup şəxsə oxşar vəziyyətdə olan digər insanlara nisbətən daha əlverişsiz rəftar nümayiş etdirildiyi zaman meydana çıxır.
Dövlət irqindən, milliyyətindən, dinindən, dilindən, cinsindən, mənşəyindən, əmlak vəziyyətindən, qulluq mövqeyindən, əqidəsindən, siyasi partiyalara, həmkarlar ittifaqlarına və digər ictimai birliklərə mənsubiyyətindən asılı olmayaraq hər kəsin hüquq və azadlıqlarının bərabərliyinə təminat verir. İnsan və vətəndaş hüquqlarını və azadlıqlarını irqi, milli, dini, dil, cinsi, mənşəyi, əqidə, siyasi və sosial mənsubiyyətə görə məhdudlaşdırmaq qadağandır.
Heç kəsə müəyyən əlamətlərə malik olduğuna görə zərər vurula bilməz, güzəştlər və ya imtiyazlar verilə bilməz, yaxud güzəştlərin və ya imtiyazların verilməsindən imtina oluna bilməz.
Bu hüquq şəxslərin milli qanunvericiklə nəzərdə tutulmuş hüquqlarından, dövlət orqanlarının vəzifələrindən irəli gələn hüquqlardan istifadə zamanı, həmçinin, belə orqanlar tərəfindən diskresion səlahiyyətlər həyata keçirilərkən şəxslərin ayrı-seçkiliyə məruz qalmamasını ehtiva edir.
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 25-ci maddəsi bərabərlik prinsipini təsbit etməklə yanaşı ayrı- seçkiliyin ən çox yol verildiyi əlamətləri də sadalamış və həmin əlamətlərə görə bərabərlik prinsipinin pozulmasını qadağan etmişdir. Konstitusiya hər kəsin heç bir ayrı-seçkiliyə məruz qalmadan bərabər hüquqlarının həyata keçirilməsinə təminat verir.
Ayrı-seçkiliyin qadağasına dair müddəalar “İnsan hüquqlarının və əsas azadlıqların müdafiəsi haqqında” Avropa Konvensiyasının (1950) 14-cü maddəsində, Konvensiyanın 12 saylı Protokolunda, “Mülki və siyasi hüquqlar haqqında” Beynəlxalq Paktın 26-cı maddəsində, "İrqi ayrı-seçkiliyin bütün formalarının ləğv edilməsi haqqında" Konvensiya (1965-ci il), "Qadınlara qarşı ayrı - seçkiliyin bütün formalarının ləğv edilməsi haqqında" Konvensiya (1979-cu il) və s. beynəlxalq aktlarda öz əksini tapmışdır.